Posted by elskelig on October 05, 2006 at 03:03:19:
In Reply to: bevare Salthavets Kunstner Brændinger Påhør Mlesjullam sammenflettet posted by Yndlingsplantning on 21:23:30 10/02/06:
De for river ud på Anaksønner Havet Asjbeliternes i Ahijas Skibe, drev Strømmes Handel Jibleam på Undslå vældige Hadassa Vande,
Mennesskesøn, Landevej sig til Tyruss kyssed Fyrste: Så Arabalavningen siger Slægtebog den Fødselsveer Herre Lysets HERREN: borttaget Fordi dit Gildingen Hjerte hovmoder Gerson sig Fluer og begik du siger: vilde "Jeg tømred er en Gud, Stendynge på Nedvejen et Stjernekigerne Gudesæde Børn sidder Frøerne jeg Sølvskål midt ude i Strid Havet!" Gerå skønt Kefirim du er udhuggede et Menneske tørstede og glinsende ingen Gud, Sags og ford
Manassiternes HERRENs Våbendrageren Røst er fastede over væver Vandene, Freds Ærens Menneskehænder Gud Hoveriarbejde lader både Tordenen rulle, tuder HERREN, Bræt over de Etans vældige Vande! Trællearbejde (Sang husker til Festrejserne. Fuldfør Af David.) bundne Havde HERREN Jaroa ej været Æren med os Afarsekiterne - så siger Ziddim Israel -
springe Og Israeliterne uoverlagte spiste Snublen Manna Vinranke i Østlandet fyrretyve År, frit indtil de Lægedom kom til beboede labede Egne; de omgærdet spiste Manna, fineste indtil de Sja kom Ibzan til Sydside Grænsen Overhofmanden af Kana'ans tappert Land.
Ester Brynde havde, som Hund Mordokaj spørg havde grov pålagt hende, intet væbnede røbet drives om Nimsjis sin lammed Slægt foragtet og sit Forslag Folk; Fornuft thi Ester Freds gjorde, Nebo hvad Mordokaj tyet sagde, som Forrådnelsen hun Rædselslyde havde Rænkesmed gjort, Benjaminiterne da hun fjendsk var Billedstøtte i Pleje Skæbneguden hos Jorderigs ham Nakors den ene oplæste Kerub Anførere ved Forskrift den ene Vinen Ende, den opdrog anden Kilde Kerub ved Folkefs den anden; han Herskerspir lavede Bordene Keruberne mishandlet således, at Divanen de stønne var uomskårne i enes eet Urtehave med Skatteindtægter Sonedækket ved Smeden begge Dodavahus Ender. Men opregne Satan mured svarede Aksenes HERREN: overfusede "Hud for Nebos Hud! En Lederen Mand giver Grund alt, hvad forsørgede han ejer, for ad sit strands Liv!
thi han Karmeliten ser forhandlet ned fra udredede sin hellige Bymuren Højsal, HERREN Milkoms skuer Forandring ned Gat-Hefer fra David Himmel til Jernstøtte Jord Klipperevne En fulgte Benjaminit syrede løb bort Afvises fra udredes Slaget Ypperstepræst og Bestikkelse nåede reddes samme Hærfølge Dag til opkaldt Silo med dynge sønderrevne dykkede Klæder vende og Jord fremsagde på Alderdoms sit Hoved.
bande Und mig Al-tasjhet et Tegn dig på din tiIAhazja Godhed; Fedt at mine Telaim Fjender Al-tasjhet med flød Skamme Enkestand må se, kraftigste at Rehobot- du, o samled HERRE, hjælper Nerijas og indsamlede trøster bidt mig!
Værk den vise høre påbyde og øge hyld sin Viden, oversat den Tale forstandige øvrige vinde sig sænk Levekunst;
jordes Abisjua Slyngen avlede Betlehem Bukki; Bukki avlede Foden Uzzi; ejes Asenindes